Monday, February 22, 2016

niat kumpul emas



By Mohamad Sahnan



BUKAN EMAS SEBARANG EMAS. Saya telah menulis tentang emas dan menceritakan yang saya sendiri turut melabur dalam emas. Salah satu tujuannya (selain daripada nak buat duit!) ialah untuk melindung diri daripada gangguan sistem kewangan dunia kerana Emas adalah bank Ilahi atau yang Maha Esa.
Ini tidak bermakna saya main redah beli emas sebarangan! Sepertimana pelaburan lain, emas juga penuh dengan perangkap. JIKA ANDA TERSALAH BELI PRODUK, ANDA BOLEH MENANGGUNG KERUGIAN WALAUPUN MEMILIKI EMAS. Jadi ini bermakna kita perlulah mempelajari ilmu2 asas tentang emas dahulu sebelum melabur di dalamnya.  Sebagai petunjuk, saya TIDAK MELABUR dalam mana2 skim Emas atau mengadaikan emas tersebut di pajak gadai/ar-rahnu. Mengapa tidak? Jawapannya ialah kerana saya nak membina kekayaan; bukan nak jadi papa kedana!



No comments:

Post a Comment